ביקורת על סדרה: "קולוני" סדרת המסתורין החדשה, מאת יוצר "אבודים" קרלטון קיוז

למרות חוסר המקוריות של יוצר "אבודים" קרלטון קיוז, שזורק לעברנו כל מה שאבד בסדרה ההיא, הסדרה החדשה "קולוני" עדיין מצליחה לסחוף אותנו.

היא משתמשת באותו קו עלילה מוכר, לפיו כוח זר, במקרה שלנו חוצנים, השתלט על עיר המלכים לוס אנג'לס. הסיפור עוקב אחרי סוכן אף-בי-איי, אשתו ובנו, שמופרדים על ידי כוח מסתורי. הוא נאלץ להחליט אם לשתף פעולה עם הרשויות, שמרוויחות מהסדר החדש, או למרוד בהן. וויל, גיבור הסדרה, מחליט לעשות מעשה והוא מצטרף למחתרת כדי להציל את בנו.

הבעיה של הסדרה, שהיא עוסקת בחייזרים, אולם אנו לא רואים אותם. הם נמצאים ברוחם, מזכירים אותם, יש להם ככל הנראה תוכנית, אבל הם לא נוכחים פיזית. למרות זאת, זוהי סדרת דרמה עשויה היטב. "קולוני" מצליחה לתעתע בצופים פעם אחר פעם, וליצור טוויסטים מפתיעים כמעט בלי מאמץ. כולם בוגדים בכולם, לא ניתן לבטוח באף אחד והממשל הוא גוף מרושע, שמשרת כוחות אחרים. גם הדמויות עצמן  לא מספיק מפותחות, בניגוד ל"אבודים" הן חסרות עומק ולא מאוד מעניינות. מה מחזיק את הסדרה הוא קצב מהיר במיוחד והרבה מאוד אקשן והתרחשויות, שמצליחות לסקרן את הצופה.

למרות מחסור בעומק, העולם של קולוני סוחף. נשאלות בסדרה שאלות פרובוקטיביות, כגון: מדוע החייזרים מתעניינים בעולמם של בני האדם, והעובדה שהעולם מתחלק לנבחרים וכל השאר שצריכים לשרתם. לצד בעיות נוספות, בחלקן לוגיות, כגון: מדוע שהחייזרים יהיו מאוימים בקבוצה של אזרחים עם נשקים פרימיטיביים, כאשר הנשק שלהם הרבה יותר מתקדם, או מדוע אנשים כה במצוקה, כאשר הם חיים בבתים מרווחים ויש להם שפע של דלק, חשמל ומזון.

"קולוני" מנסה להיות סדרה דרמה מרגשת, שקיים בה קורטוב של מסתורין ומדע בדיוני. למרות מספר הברקות וקצב טוב, היא לא מצליחה לסחוף או להשאיר חותם. הבעיה המרכזית היא חוסר המקוריות. לרוב הצופה יכול לנחש ולצפות את כל ההפתעות שהבמאים הכניסו לסדרה בצורה מעט רשלנית.

"קולוני" היא סדרה סבירה, אבל לא כזאת שתצליח לשחזר את ההצלחה של "אבודים".